Pagini

miercuri, 13 octombrie 2010

Victor Ponta: Călin Hera e cam de dreapta

Am fost tras de mânecă: vezi că a zis Ponta de tine. M-am dus să văd ce. Am văzut:

Am citit un editorial foarte corect, tineti-va bine, in “Evenimentul Zilei” – ”Tezele de la Cotroceni” de Calin Hera. Daca o sa-l dea afara pt aprecierile mele nu ma supar, e cam de dreapta Dl. Hera, ar putea avea ocazia sa vada cum e capitalismul salbatic! Dar editorialul e chiar echilibrat si trateaza o problema care m-a framantat tot weekendul – sa mergem sau nu la consultari cu Dracu?

Întreaga postare, aici.

Atunci când un editorial al meu e apreciat ca fiind „foarte corect” mă bucur. Dar...

Mi se pare foarte dăunător că încă vedem lumea în alb si negru, că n-am aflat că s-au inventat culorile. Ăia care sunt cu noi sunt albi, ăia care nu sunt cu noi sunt împotriva noastră, deci negri. E pe viată si pe moarte.(Nu-i cazul să fac eu vreun laudatio pentru Evz; sunt multe lucruri care nu-mi plac nici mie, asa cum mai sunt destule care-mi plac. Dar e la fel de dăunător să spui că la Realitatea TV sau la Antena 3 toti sunt slugoii mogulilor, precum e nefericit să te miri că pot fi în Evz lucruri „foarte corecte”.)

Întâlnesti asta peste tot. Pentru fix aceleasi idei (de exemplu cele din editorialul citat de Victor Ponta), numerosi postaci băsescieni mă înjură la comentarii, în Evz. Nici ei, nici postacii lui Victor Ponta (am văzut pe blogul lui unul de-si zice justitiaru* care chiar m-a amuzat) nu pot accepta principiul că poti avea, chiar si azi, chiar si în societatea română, în media din România, păreri proprii. Că poti gândi cu capul tău, bine sau rău, fără ca asta să însemne că esti „lingăul” cuiva.

Iertati-mă că insist asupra acestor lucruri. Dar eu cred că gândirea în sabloane, scenarita, lipsa de răbdare pentru a-l asculta si pe celălalt ne strică. Poate de-aia îmi place mie să „citesc” meciuri de sah: fiindcă observ, savurez, pe rând, „argumentele” fiecăruia.

Altfel, rămân la părerea că opozitia n-are încotro decât abordarea principială. De vină pentru lipsa dialogului e, întodeauna, majoritarul. A-i acuza pe minoritari, opozitia, că frânează, că din cauza ei, e o prostie. Cel puternic trebuie să facă primul pas (poate si pe al doilea). Altfel e junglă.

P.S. Ca să mă refer la titlu: răspunsul e da :).

* cică: ”Tezele de la Cotroceni” pe care le citati au aceeasi idee tactica: sa va deruteze si sa va pacaleasca(ceeace au reusit pe deplin), sa va determine sa va preocupati de initiativele machiavelice ale lui Basescu,sa va sadeasca indoiala si teama ca gresiti si sa va distraga atentia de la aceeasi problema care sta ca o pioneza in fundul puterii: cum rezolva problema Anastase si blocajul parlamentar.Articolul se incheie de altfel cu un apel care m-a “emotionat” pina la lacrimi : “dialogul de bună-credinţă cu opoziţia e mai mult decât necesar”.O noua smecherie cotrocenista buna pentru copiii de gradinita

SĂ NU UIT. Îi multumesc lui Adi Zăbavă că a atras atentia asupra acestui blog.

8 comentarii:

  1. Dreapta ?
    De mult vreau o Romanie de dreapta !
    PS. nu cred c-o s-o faca dl Basescu; n-are partea cu etica crestina; ca sa nu zic mai mult...

    Daurel (D. Aurel)

    RăspundețiȘtergere
  2. va pup dulce !

    semneaza
    majoritaru' cu cizmele plasate
    strategic pe grumazu' tzarisoarii
    ce plinge de doru' pesedimii

    RăspundețiȘtergere
  3. @Daurel: Mi-e teamă că nimeni, nicicând...

    RăspundețiȘtergere
  4. @niku_elektriku: Ce-i poti face ţărişoarei?

    RăspundețiȘtergere
  5. @Andi: Ăia de stânga zic că-s prea de dreapta, deci...

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters