Pagini

luni, 18 octombrie 2010

Stenogramele Vîntu. Cine plânge la urmă

Sunt dezgustat după lectura stenogramelor din dosarul Vîntu. Stiu, au fost livrate ca să se demonstreze ce mare caracatită întinsese mogulul. Cât de mult controlează el. cât de periculos era. Cât de slugi îi erau, îi sunt, liderii politici din opozitie.

În ceea ce mă priveste, n-am mari revelatii citind stenogramele (aici sau aici si aici - ceva în plus). Partea cu limbajul „intelectualului” Vîntu o stiam. Auzisem despre celebra expresie cu batista. Nu mă miră atitudinile unora dintre oamenii din jurul „mogulului”. Presupun că ei pică cel mai prost din toată povestea. Desi tintele sunt altele. Două, as zice.

Prima: trebuie demonstrat că avea dreptate Băsescu - Vîntu e Mogulul rău, vă dati seama ce naspa era dacă ar fi câstigat Geoană, deci Vîntu? (Aceeasi idee a prins si în cazul Cătălin Voicu, de astă-iarnă). Acum, Băsescu îsi credibilizează adversarul. L-a identificat, e unul redutabil, unul prins deja într-o droaie de dosare, dar e o tintă falsă. În fine, asta n-are a face, câtă vreme l-a credibilzat, a indus ideea că el e. În acest fel, lupta politică, incompetenta guvernării, afacerile pedeliste si alte răfuieli „omenesti” vor trece în plan secund în opinia publică, ademenită să privească spre f...-urile si p...-lele din stenograme.
Pariu că principala apărare la motiunea de cenzură va fi tocmai asta: mogulul, încoltit, v-a asmutit, politicienilor din opozitie!

A doua: liderii opozitiei sunt si ei „prinsi” în stenograme, iar atât timp cât „furnizorul” dă citate trunchiate, acestia vor fi murdăriti, că sunt în realitate sau că nu sunt. Presiunea de pe Boc&Co. se mută (asta e intentia) pe Crin si Ponta.

Ceee ce mă dezgustă însă si mai mult si mi se pare cu adevărat periculos este faptul că aceste stenograme au fost întocmite (ce legătură au discutiile Vîntu - Stelian Tănase prezentate cu dosarul Popa?) si au fost livrate. Sorry, dar asta e politie politică.

UPDATE (precizare). Nu-s nici pe departe fan Vîntu. Mă deranjează, asa cum am spus-o adesea, securistii si smecheriile lor si metodele lor. Cred în onestitate, desi asta mă stampilează ca naiv cu diplomă. Totusi, am încercat să găsesc în aceste stenograme, care au explodat azi în EVZ si apoi mai peste tot, ceva care să justifice filarea lui Vîntu, pe dosarul FNI-Nicolae Popa (din care au fost extrase). Vă rog pe voi, cei mai destepti ca mine, să mă luminati. Până atunci, contemplu filajul la sânge si livrarea oportună. 

6 comentarii:

  1. "Stenograme = politie politica".
    Vantu - biet mielusel care trebuie lasat sa suga pina cind omoara oaia, adica statul, adica noi.

    Bravos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred că rezultă din textul acesta că Vîntu ar fi vreun biet mielusel.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, asta sunt, politie politica. Exact asta e rezultatul lor, pentru ca electoral cred ca vor avea fix valoarea casetei.
    Circul continua, iar singura victima va fi statul nostru de drept, pentru ca un personaj de aceasta factura nu va avea nicio jena sa colaboreze cu oricine daca interesele i-i dicteaza.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu cred că oricum PDL şi preşedintele Băsescu au pierdut controversa cu mass-media. De acum încolo media românească va lovi fără milă. Părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bibliotecaru: Defineste „media română”. Că mie mi-e dificil s-o mai fac.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters