Pagini

vineri, 27 noiembrie 2009

Cu pumnul în faţă

Nu stiu dacă e un film trucat. Sunt tentat să cred mai degrabă în teoria celor trei frame-uri eliminate. Cu alte cuvinte, cred că Băsescu n-a lovit cu pumnul, ci doar l-a dat deoparte pe copil, împingându-l cu palma (strânsă sau desfăcută). Cel care a pregătit filmuletul, a vrut să scoată în evidentă.

În cel mai bun caz pentru el, Băsescu a fost inabil si atunci si acum, când a răspuns neinspirat la capcana în care l-a atras Răzvan Dumitrescu. Îl priveste.

Ceea ce mă enervează e că mi se oferă pe tavă tot felul de porcării. Nu sunt chemat să votez un candidat, ci împotriva unuia. Nu pot să stau să-l ascult pe candidat, să văd ce-si propune, ci trebuie să înghit ceea ce-mi oferă staff-urile si securistii.

Si mi-e scârbă. Naiv cum sunt.

14 comentarii:

  1. Nu e trucat ! Ma pricep, si o spun cu toate responsbilitatea. Cand se trucheaza un film, se inlocuieste o portiune din el cu una generata 3D. Cand generezi miscare de corp uman sau animal, este extrem de greu sa simulezi exact traiectoria ... in cazul de fata, a bratului si corpului lui Basescu, precum si a copilului, respectiv a mamei, sau personajului feminin. Nici macar in Jurassic Park n-au reusit. Trebuie sa posedezi fidele cunostinte antropometrice si de kinetica - kinesiologie. Ori in cazul de fata, miscarea este fireasca, perfecta. Apoi in film apar si miscari reziduale, precum falfaitul tricoului lui Basescu. Va spun sigur ca asemenea miscari, in 99% din cazuri sunt ignorate sau voit trecute cu vederea. Apoi e vorba de gestica personajelor, mimica fetei, legate de context. Totul se potriveste.
    Daca s-a trucat ceva, este posibil sa se fi accelerat secventa in care Basescu il atinge pe copil, sa para agresiune. Este posibil ca Basescu sa il fi atins usor pe fata si atat.
    Din punctul meu de vedere, asta s-a intamplat. Dar e doar un punct de vedere al unui care lucreaza cu imagini de 15 ani. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ceausescu a cerut starea de urgenta care i-a permis condamnarea a la moarte.

    Fara legatura, dupa ce timp de 5 ani Basescu a facut politica pe surse este invind cu propriile arme. nici electoratul lui geoana nici cel al lui basescu nu da o lacrima la palma data copilului. E o miscare pentru "romania bunului simt".

    RăspundețiȘtergere
  3. distrugatorii de nostalgii...

    dupa cinci ani departe de tara, mai ales atunci cand iti desfasori activitatea intr-un domeniu foarte specializat, incep sa te napadeasca nostalgiile, gandurile de tara.....incepi sa cauti si sa asculti pe internet cantecele neamului, sa vezi un film sau un documentar(recomand aici cele interbelice) romanesc, sa citesti o carte romaneasca si doar asa de dragul vremurilor trecute sa vezi ce piese se mai joaca in teatrele bucurestene. Imi e greu sa traduc aceasta nostalgie, este prezenta si de multe ori poseda. Asta se intampla pana acum o luna si jumatate cand dracul m-a pus sa incep sa citesc si sa privesc stirile politice. si asa a inceput totul.... Primul foc a venit de la blogul unei prietene(jurnalista de altfel) care s-a transformat dintr-o simpatica colectie de satire la adresa societatii "pisi si iubi" intr-un tir de acuze basesciene. Meseria mea este cercetarea fundamentala, adica mai exact caut, caut si iara caut explicatii la anumite chestii care ne inconjoara(nu voi da detalii despre). Impulsionat de buna mea amica si intrigat de articolele din ziare(de fapt ziar, evz, singurul care merita citit) am inceput sa cercetez situatia. Mare greseala....cu toata vointa mea nu am inteles mai nimic:). Adevarul e ca nici nu as avea cum. Ma rog, am inteles eu ceva, ca dragii nostrii politicieni se joaca de-a hotii si vardistii schimband rolurile la fiecare 12 ore. Ceea ce am reusit insa sa fac, in diletantismul meu, a fost sa observ si sa analizez episoade. Exact, episoade cu expresiile fetelor personajelor implicate in aceste jocuri murdare. Si voi da aici un exemplu avand ca personaj principal un "jurnalist". (ghilimele fiindca nici macar ca prezenta nu pare a fi). S-a tot batut moneda pe reactia presedintelui in momentul vizionarii filmuletului(a ramas mut, nu a sarit - ma intreb cum il descriau daca ii lua la injuraturi acolo, nu a negat tipand...etc), insa nimeni nu a mentionat expresia fetei moderatorului, atunci cand basescu aminteste ca solidarizarea Realitatii tv cu greva magistratilor ar avea legatura cu o amanare necesara patronului(bla bla ..puteti revedea filmuletul). In acel moment moderatorul se opreste, crispeaza, se balbaie un pic si incearca sa fie convingator cu replica ce tocmai ii sosea in casca. cred ca am prins idea inaintea lui.

    Apoi isi recapata culoarea fetei pentru a-si indeplini sarcina ce-i fusese prescrisa pentru acea seara. Asemeni unui circar, a inceput sa creeze intriga seri, subiectul hot al acestei campanii, sageata(acum inteleg sigla PNL-ului) ahileano-patriciana. Jenant, jenant pentru un asa zis om de media. E un om de nimic si am sa va argumentez asta. Nu are studii de specialitate(a recunoscut ca este inginer de profesie) iar specialitatea cred ca a ramas de multa vreme doar o utopie pentru el. Dar ce pregatire iti trebuie ca sa fii doar o marioneta improscatoare de noroi?

    Unde vroiam sa ajung este ca intradevar am vazut "realitatea" romaneasca, m-au privat de nostalgiile de care vorbeam la inceputul acestui post. Au fost distruse, otravite, calcate in picioare. Asta este adevaratul "pumn in gura" pe caer ei ni-l dau de ceva vreme incoace.

    Refuz totusi sa cred ca eram printre ultimii posesori de aceste sentimente nostalgice. Refuz sa cred ca cei asemeni mie raman in pasivitate. Refuz sa cred ca valorile acelei tari se lasa manjite de rahatii acestor ape tulburi ce au inundat romania. Eu am crezut si continui sa cred in acest neam. Acolo mi-am primit educatia si Slava Domnului a fost si este apreciata in Occidentul spre care ei zic ca se indreapta sau mai bine spus spre care tanjesc.

    Apelul meu este catre cei asemeni mie. Taxati aceste otravuri, aceste gunoaie, acesti ucigasi ai identitatii neamului.

    Nu ei ne reprezinta ci noi ii reprezentam pe ei. Voi mai sta iarasi 3 ore la coada la ambasada pentru a vota pe 6 decembrie. nu-mi place cel pe care il voi alege, nu are nimic de-a face cu nostalgiile mele....dar cel putin nu mi le va distruge "oraganizat" si "linistit".
    Pace voua!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Pheideas: Asta zic şi eu, că e corectă teoria celor 3 frame-uri. Că filmuleţul e "lucrat" în acest fel.

    RăspundețiȘtergere
  5. @DrA: Da, e o bătălie de tip securist. N-am niciun motiv s-o aplaud, oricum m-aş uita la ea.

    RăspundețiȘtergere
  6. sigur ca n e trucaj,se observa tot corpul ca e atras de lovitura.dar problema e alta ca tot poporul e lovit de atatia mari de ani si ni se spune ca sunt trucaje si ca defapt nu ne lipseste nimic.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim1: La acest gen de nostalgii mă duce şi pe mine gândul când mă gândesc la România frumoasă.

    RăspundețiȘtergere
  8. @DrA: Bunul simţ a devenit o noţiune abstractă.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim2: Interesantă observaţie. Vieţile noastre nu sunt trucaje, deşi par...

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu esti deloc naiv, cum incerci sa te autodefinesti (te alinti, treaba ta!)

    Din pacate, esti tot un manipulator si tu. Am ajuns pe site-ul tau din cauza titlului ambiguu din articolul tau de azi.

    Cred ca trisezi, un pic.
    Nu reusesti sa ma convingi deloc de buna ta credinta. Pacat.

    RăspundețiȘtergere
  11. Si inca ceva, pt tine si pt pheideas si pt multi altii :

    Un film de pe care lipsesc cadre, e trucat. Punct. Oare cati neuroni iti trebuie ca sa intelegi asta?

    Sau cat de "naiv" trebuie sa fii?

    Filmul inseamna o succesiune de cadre ("poze") care trebuie vazute in succesiunea lor temporala.

    Imi inghit o replica mai acida.

    RăspundețiȘtergere
  12. @gabarelo: Apreciez că ai semnat cu un nume, chiar dacă nu e al tău si nu are un link atasat. Mă interesează părerea ta, nu numele tău. În ceea ce mă priveste, cred că am spus-o destul de clar că filmuletul are o problemă, tot asa cum întreaga punere în scenă are probleme.
    Ceea ce acuz eu sunt metodele securistice folosite în această campania electorală. Si de o parte (PSD) si de alta (Băsescu). Nici nu mă mai interesează cine a început si cine va continua, să zicem mâine.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ceea ce spun (nu acuz) eu, e ca nu ai formulat clar: trucat, ba ai ocolit cu obstinatie termenul, incercand sa fii impartial, probabil.

    "filmuletul are o problemă"

    Eu inteleg asa, ca si eu sunt naiv:
    are lumina insuficienta, unghi prost, frame-uri putine etc.

    Astea sunt "probleme", altfel sunt trucaje.

    Nu imi plac impartialii, am problema asta, stiu.

    gabarelo
    g_deliu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  14. @gabarelo: E-n regulă, am reţinut. Sper sş mai combatem pe aici.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters