Pagini

joi, 5 noiembrie 2009

Kafka porcină, frate

Un coleg şi-a dus fiica la şcoală. Grămadă de copii şi de părinţi la intrare. Nu trece nimeni decât după ce e consultat sumar şi dat pe mâini cu o supersubstanţă.

Copiii mai mari se amuză, cei mai mici sunt un pic speriaţi. Câţiva părinţi, uşor nervoşi. Sunt cei care întârzie la serviciu. Nervoşi, dar înţelegători. Ştiu că virusul A/H1N1 bântuie prin ţară, că e nevoie de măsuri ferme şi că persoanele cele mai expuse sunt copiii.

Fata colegului meu, după ce trece cu brio „testul”, îşi ia la revedere de la taică-său şi îşi trage nasul. E un tic nervos. Ghinion: gestul e surprins de medicul şcolii, care sare în faţa ei. „N-ai voie să intri în şcoală dacă n-aduci adeverinţă de la medicul de familie”, îi zice, vigilent. „Dar n-am nimic, m-aţi controlat adineauri, aşa-mi trag eu nasul, nici muci n-am”, răspunde fata. Însă medicul rămâne neînduplecat.

Prin urmare, colegul meu rostogoleşte o înjurătură mică, îşi ia fiica şi o duce la medicul de familie. Aveau o relaţie familiară, el şi medicul, fireşte. Stă la coadă, îi vine rândul, intră. Îi spune omului păsul, zâmbind, ca şi cum ar fi povestit o glumă proastă. Proastă, dar glumă. Medicul de familie se dă, însă, îndărăt. „Nu pot să vă dau adeverinţă!”, zice. Scoate o foaie dintr-un sertar, scrie ceva pe ea, ştampilează şi zice, întinzând foaia, cu vârful degetelor: „Trebuie să mergeţi la Balş”.

Vrând-nevrând, colegul meu îşi ia din nou fiica şi merge la Spitalul de Boli Infec ţioase, unde stă la coadă, de-a lungul unui hol lung, alături de câteva zeci de oameni. Unii tuşesc. Unii ştiu totul despre gripa cea nouă, mai bine chiar decât medicii. Se simt importanţi când le dau explicaţii celorlalţi. Alţii sunt nervoşi. Au treabă şi, într-un fel, se simt ca într-un film SF.

În fine, în atmosferă pluteşte o oarecare teamă. După alte ore de aşteptare, colegul meu intră în cabinetul de la „Balş”, împreună cu fiică-sa. Medicul, vădit obosit, întreabă: „Care-i problema?”. Colegul meu povesteşte tărăşenia. Nu mai e amuzat. Acum e nervos. Dar îşi ascunde starea, medicul din faţa lui n-are nicio vină. „Asta-i culmea, domnule!”, zice medicul de la „Balş”. Pare că-i vine să râdă. Un fel de râsu’-plânsu’. Priveşte fata. „N-are nimic, dar o voi consulta, dacă tot aţi venit până aici. Până la urmă, asta e procedura, aţi intrat, vă consult. Dar, vă spun, au înnebunit cu toţii, o să ne omoare isteria asta”, mai bombăne el.

Bineînţeles că fata n-avea nimic, era sănătoasă. De ieri, n-are nimic cu hârtie la mână. Mă rog, nu vreau să cobesc, dar n-aş băga mâna în foc că acea hârtie a protejat-o de toate tusele prin care a trebuit să treacă din momentul în care vigilentul medic şcolar n-a vrut să rişte s-o lase în şcoală.


NOTĂ.
Editorialul complet e în EVZ.

12 comentarii:

  1. Asta a intrat într-un ziar?

    Unde, în logica lucrurilor, a presei, a quality-ului şi altor vorbe lipsite de conţinut s-a decis că genul ăsta de povestioară nu poate intra într-un ziar?

    Şi-apoi, nu?, ne adunăm toţi şi vorbim despre presă şi alte căcaturi uitând ce a însemnat vreodată aşa ceva.

    Ca asemenea chestie să apară într-un ziar de azi va trebui pigmentată cu declaţii oficiale, explicaţiuni, ton neutru serios şi sodomie asupra textului până iese un bullshit pe care nu îl mai citeşte nimeni.

    Şi după ce scade tirajul ne rugăm la sf. MArketing să ne explice de ce ziarul e aşa şi nu e altfel, uitând că undeva, pe parcurs, la ziare s-a interzis scriitura.

    În fine, oi fi nervos şi aberez.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ovidiu Eftimie: E o parte bună din editorialul meu de mâine. O fi bine, o fi rău?

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiti vorba aia cu cainele care moare de drum lung si prostul de grija altuia?Cam asa si la noi cu gripa asta porcaiasca,daca se mergea mai pe burta iesea treaba mai bine,dar asa cand ai instaurat panica,deja apar boii suprazelosi!Ca asa e la romani,prostia este ca o medalie olimpica!

    RăspundețiȘtergere
  4. Absolut sinistru. Dar oamenii aia care fac de garda la scoli, chiar habar n-au de ceea ce trebuie sa faca ? De ce mai sunt pusi acolo ?
    In plus,ce eficienta are o "consultatie' la botul calului, in poarta scolii ? Sau doar vor sa justifice cumva , cheltuirea unor sume de bani ...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Viorel: Nu ştiu dacă e doar la români, dar povestea, reală, e terifiantă. As vrea să văd filmul.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Tzipi: E doar exces de zel, "c-a zis" la ştiri. Cel puţin aşa cred.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Călin. Am văzut mai târziu. Totuşi, n-ar trebui să fie la editoriale ci la reportaje ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Ovidiu Eftimie: Ce să fac, acolo am loc.

    RăspundețiȘtergere
  9. haha. cam asa s-a intamplat ieri la verificarea de la limba latina.
    cand a intrat profa in clasa, n-a apucat sa ne spuna subiectele, ca m-am apucat si am tusit (asa la misteaux, ca nici macar nu-s racita) si a iesit profa din sala ca din pusca. :))

    cred ca avem de-a face cu un nou fenomen...

    paranoia porcina :D

    RăspundețiȘtergere
  10. @JeAnne Dark: Paranoia porcină, bine zis. Chiar asa s-a întâmplat? A lăsat baltă ora si a plecat?

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna,

    eu locuiesc in Anglia. Sistemul e usorrr diferit cand e vorba de gripa noua. Fiica mea (2 ani si 9 luni) merge la gradinita. Ieri am primit o instiintare scrisa de la conducerea gradinitei care ma anunta ca exista un caz de gripa porcina la unul din copii(real si testat, tratat cu Tamiflu). Si m-au anuntat ca toate activitatile trebuie sa continue in mod normal dar sa ne prezentam urgent la medic daca avem simptome.

    Nu inteleg de ce e a sa o diferenta intre sistemele sanitare.
    Daca ai gripa noua, in Anglia nu ai voie sa mergi la spital ca sa nu ii imbolnavesti pe ceilalti. Chemi salavarea si te trateaza ei, te izoleaza o saptamana si gata. Pe cand in Romania trimit pe toata lumea la spital...

    Ma intreb cine face cum trebuie pana la urma...

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim: Ceva îmi spune că e mai normal în Anglia. Sau doar mai civilizat?

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters