Pagini

luni, 9 mai 2016

Panama Papers. Bulgarii, ungurii, polonezii au mai multe offshore-uri decât noi

Site-ul offshoreleaks.org a fost supraîncărcat luni seară
Trăim vremuri interesante, în care jurnaliștii de investigație au ce investiga. Tocmai am aflat că vreo 200.000 de nume din dosarul Panama Papers au fost date publicității.


Nume care mi se par interesante acum: Grigore FotaStan GheorgheCătălin Constantin (cu legături interesante în China!), Ionuț Costea* (relația Liban - neamul lui Geoană), Veaceslav CroitoruCorneliu IacubovCristian BorceaSorin Ovidiu VântuRadu Ciorbă (alt „chinez”) etc.

UPDATE. Pricewaterhouse Coopers, filiala românească, beneficiază de o rețea foarte interesantă, alcătuită din 6 officers, care au în comun numele Guttierez.

Rețeaua Pricewaterhouse Coopers. Sursa: offshoreleaks
Rețeaua Pricewaterhouse Coopers are în dosarele Panama Papers trei adrese (București, Sydney, Beijing) și 11 intermediari (în Insulele Man, Taiwan, Columbia, Jersey UK, Gibraltar, Insulele Cayman, Malta, Hong Kong, Mauritius, Panama).

Bulgarii și ungurii sunt mai tari ca noi - la cantitate

Schema lui Radu Ciorbă. Sursa: offshoreleaks


Fascinant, la prima vedere, nu mi se pare că pe listă se află Corneliu Iacubov, Cristian Borcea sau Sorin Ovidiu Vântu, ci că există 8 entități offshore, 109 persoane, 6 intermediari și 103 adrese din România. O întreagă armată, un sat mai răsărit de persoane fizice și juridice care și-au ascuns banii în paradisul fiscal panamanez.

Prin comparație, stăm mai bine decât Bulgaria (50, 117, 8, 102), Ungaria (90, 186, 17, 150), Polonia (161, 146, 17, 136), Moldova (2, 85, 2, 76), Cehia (173, 272, 17, 223), China (4188, 33290, 657, 28703), Rusia (11516, 6285, 140, 5534) etc.

Site-ul offshoreleaks.org a fost supraîncărcat luni seară


Sunt convins că jurnaliștii de investigație pur-sânge, care lucrează pentru diferite site-uri din ce în ce mai importante, vor lua la purecat toate aceste date și ne vor furniza o mulțime de surprize interesante. În primele ore, în orice caz, site-ul a dat multe rateuri din cauza supraîncărcării - multă lume a căutat să afle câte ceva.

Salut jurnaliștii pur-sânge de investigație


Cu acest prilej salut încăpățânarea lui Tolo, în echipa căruia se află doi jurnaliști ale căror începuturi le-am, ca să zic așa, prins pe viu**, plus încăpățânările altor foști colegi și amici, Paul Radu, Emilia Șercan, Sidonia Bogdan, Ovidiu Vanghelie, Laurențiu Mihu etc. etc., care au dus la câteva dosare grele-grele. Fără de care n-ar fi fost, sunt convins, pentru că nu cred în teoria „dacă serviciile n-ar fi avut interesul, nimic nu s-ar fi întâmplat”.

Eu cred, sincer și naiv, că serviciile puteau să stea mult și bine cu caltaboșii lui Remeș în pantaloni dacă de partea celalaltă nu ar fi existat câțiva jurnaliști pur-sânge.

*Acum îmi amintesc de alt Costea dintr-un dosar vechi despre Ion Iliescu, documentat la Evenimentul zilei în anii 2000 de echipa cu care lucram atunci, Dan Badea, Ondine Gherguț, Nicoleta Savin, Paul Radu, Ștefan Cândea

**Răzvan Luțac mi-a fost student, dar asta nu are, desigur, nicio importanță, nu am a mă lăuda cu ceva

4 comentarii:

  1. Pai, ne-am linistit atunci, nu?!?!!? Transmite-i salutari si multumiri lui Tolo si din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne-am neliniștit, dar e mai bine de o mie de ori ca gunoiul să fie scos de sub preș. Mai igienic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt curioasa in cati ani se va investiga provenienta banilor depusi. Pentru ca acesta este adevaratul final asteptat. Intre timp, poate ca se mai intampla lucruri mai interesante, pe care nu le mai observa nimeni, pentru ca toata lumea e ocupata cu listele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Păi se putea să lipsim noi, românii, de acolo, din această „afacere” atât de încâlcită și aiurea?

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters