Pagini

luni, 17 octombrie 2016

O televiziune odioasă: România TV


Îmi amintesc cu nostalgie de OTV, televiziunea de garsonieră a lui Dan Diaconescu. Era parfum. Aproape că ajunsese să mă amuze. Compar cu priveliștea oferită azi de România TV...

Duminică seară, la 21:50, doi prezentatori care au cunoscut și vremuri mai bune, au citit titlurile ediției speciale care urma să înceapă la 22.00. Nu mi-a venit să cred. Îi priveam, îi știam, și nu puteam crede ce aud, ce au fost puși să citească din prompter.

Despre o cântăreață care a murit cu bebelușul în pântec, despre o vedetă împușcată în cap, un mort care s-a sculat din sicriu la priveghi, dezvăluirile preotului (călugărului?) Ghelase, plus horoscop. Totul, împreună cu titluri mari, negru pe galben, BREAKING NEWS și tot arsenalul de expresii menite, nu-i așa, să țină prostimea la televizor.

Apoi s-au succedat de-a valma, după reclame (cine naiba își face reclamă acolo??), așa-zise știri despre Iohannis, Alina Gorghiu, Mihaela Rădulescu (cu imagini Dan Chi, Ștefan Bănică jr., Elan Schwartenberg. L-am văzut și pe Lucian Mândruță interevievându-l pe fostul soț al divei. Într-o fereastră, tipa de la horoscop cu două cornițe sau andrele sau antene folosite să intre în legătură cu astrele, nu știu.

Captura de ecran pe care am făcut-o e cuminte; nu împarte ecranul televizorului în trei, patru sau chiar cinci ferestre. Dar momentul suprins de mine vine după dezvăluirile lui Traian Băsescu și înainte de cele ale lui Victor Ponta., într-o seară în care au mai defilat la TV Gabriela Firea și Călin Popescu Tăriceanu. O nebunie!

Ce vreau să spun? Că mi-e jenă. Pagina de media arată, regulat, că sunt sute de mii de oameni cărora ar trebui să le fie, dar nu le e. Se uită cu interes la o televiziune „de știri”, aflată în Top 5. Ce țară e România cu un astfel de top??

Știu la România TV jurnaliști despre care am încă o părere bună. Cu unii am lucrat în redacții serioase, pe unii i-am cunoscut în urmă cu mai mulți ani și erau foarte OK. Genul profesionist, care niciodată n-ar fi... Știu însă, dinăuntru, cât de cumplit e înăuntrul presei românești. Cât de greu e să îți faci meseria, să lucrezi pentru salarii din ce în ce mai mici, care nu sunt plătite la timp, cu patroni obișnuiți ai întâlnirilor cu procurorii, insolvențe, falimente, baloane de săpun, minciuni, înșelăciuni, lipsă de perspectivă.

Deloc fără legătură, există o pleiadă de politicieni și așa-zise vedete care se perindă pe acolo. Pe unii i-am numit mai sus.

3 comentarii:

  1. ... Poate ca a existat o reclama cu spalatul pe creier ce includea mesaje subliminale... Si nu mai reactioneaza nimeni la prostii. Uneori am senzatia ca picatura chinezeasca chiar functioneaza! :D Si la urma urmei, telecomanda schimba postul. Nu ne opreste nimeni. Poate doar o pana de curent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai dat o idee: la teleshopping ar trebui să fie o reclamă la șampon de spălat creierul. S-ar potrivi mănușă!

      Ștergere
  2. Pe televizorul meu, am început să elimin anumite canale pe care nu vreau să le văd nici măcar tangențial. Așa cum bine ai subliniat, aceste bazaconii jignesc inteligența umană. Așa că... n-am nevoie de „știrile” lr de toată jena, sau de „divertismentul” de canal al altora. Nu trebuie să le dăm niciun credit, nici măcar de curiozitate, oricât ar încerca să ademenească lumea cu titluri bombastice.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters