Pagini

marți, 11 ianuarie 2011

Cine puii mei mai uneste dreapta?

Revin la subiect, fiindcă mă preocupă. Am scris încă un editorial în EVZ. Cred că vom asista la o migrare a votantilor. Crin Antonescu e mai prezidentiabil decât până acum (cei care îl părăsesc sunt mai putini decât cei care îl vor urma; acestia din urmă sunt, multi, din tabăra PSD: unii bucurosi să se lase manipulati TV, altii bucurosi că, în sfârsit, cu voie de la partid, pot vota un personaj mai spălat si mai necompromis).
PNL ar putea iesi pe plus, în final, dar structura votantilor se va modifica. Dacă, să zicem, PNL va câstiga alegerile, asta nu va însemna că românii s-au făcut de dreapta, ci că PNL si-a cam schimbat bazinul...

(Sunt curios unde se vor duce, dacă se vor duce undeva, alegătorii liberali dezamăgiti de această miscare)

Jocul va fi între mase de alegători, pe manipulare.

În fine, salut voturile contra date de Ludovic Orban, Călin Popescu-Tăriceanu, Varujan Vosganian si Adriana Săftoiu. E important pentru un partid să existe dezbatere si e îngrijorător că liderul Crin Antonescu amenintă cu cartonase rosii.

P.S. Sunt dezamăgit că multi politicieni liberali (tineri sau la a doua tinerete) au evitat să se pronunte în aceste zile. Stiu că e cel mai sănătos să te abtii, ca să nu dai cu bâta-n gard, dar anvergură capeti si dacă stii să formulezi un punct de vedere coerent si îl sustii, cu orice risc. Dar poate această idee face parte din naivitătile mele.

NOTĂ. Să explic titlul: masterul pentru comentariile publicate în EVZ are un început de text care se numeste „Cine uneste dreapta?” - este editorialul scris în luna mai 2009 de Florian Bichir. De multe ori, ne întrebăm între noi: „Tu unesti, azi, dreapta?”, cu variante. De data asta, primul lucru pe care l-am făcut când m-am apucat să scriu editorialul de azi a fost să modific putin titlul de lucru...

UPDATE.
Mihnea cinsteste PNLc-ul...
Ovidiu arată că s-a pus punct (trist) anti-securismului.
Dan Selaru arată cum preconizata unire a PNL cu PSD va avantaja PDL.
Turambar (ne) întreabă ce fel de liberali suntem? (în contextul discutiei despre social-liberalism)
Nenea Lars vorbeste despre Alianta PNL-Voiculescu (regăsesc câteva idei enuntate si de mine).
Mihnea Mărută arată că lui Antonescu i-a crescut audienta.

Diana Tusa n-a scris nimic despre alianta PNL-PC pentru că tocmai a început să-i meargă copilul. Multi pasi înainte, atunci.
Dan Mihalache recunoaste cu candoare: „Eu nu am fost niciodată foarte pasionat de dezbaterea privind fosta Securitate. La 20 de ani după Revoluţie o asemenea dezbatere mi se pare perfect inutilă”. Într-o postare anterioară (7 ian) atrăgea atentia asupra unei postări Codrin Scutaru despre social-liberalism. 
Alina Gorghiu pune „întrebări-întrebări” (cum ar trebui să arate opozitia, cu doi  piloni sau cu unul?). As putea să jur că ieri am citit altă întrebare pe blogul domniei sale, la care erau peste o sută de răspunsuri (dacă e avantajoasă alianta cu pc).
Mihai Voicu anuntase încă din 5 ian că alianta cu PC e o „mutare excelentă”.

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters