Pagini

vineri, 9 aprilie 2010

Decebal, căptenia lui Tom Cruise

Mă uit cu tot mai mult interes la documentarele de pe Viasat History. Joi am văzut unul despre daci (niste daci americanizati), insuficient (adică deloc!) promovat. Am scris pentru Evz Tableta TV de mai jos:

Decebal, un Saddam Husein al romanilor

Americanii au făcut, în anul 2005, un documentar despre „Viaţă şi moarte la Roma”. În episodul de joi seara am aflat că, pentru romani, Decebal era ca Saddam Husein pentru americanii de acum. Se face o paralelă între razboiale daco-romane şi cel din Golf. Mă rog, oamenii şi-au vândut marfa astfel încât telespectatorul să priceapă mai uşor. Au sacrificat detaliile pentru a păstra ideea. Ideea că s-a mai întâmplat ceva şi înainte de debarcarea lui Columb şi de evenimentele din filmul „300”.

Apropo de detalii, documentarul urmăreşte şi „povestea adevarată” a soldatului roman Maximus , căruia i s-a găsit un corespondent la daci. Şi pentru că trebuia să poarte un nume, dacului i s-a zis... Burebista! Un fel de Tom Cruise în „Ultimul samurai”.

Celor sensibili la aceste detalii le zic doar că dacii sunt priviţi cu o oarecare simpatie şi că producţia de pe Viasat History poate fi un mesaj că se poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters