Pagini

duminică, 7 iunie 2015

România văzută dintr-o anumită parte a undiţei (P)


Pescari adevarati cu barci si plase pescaresti. Sursa: romnets.ro
„Se scoală dis-de-dimineaţă, pescarul amator...”. Melodia a rămas neschimbată, versurile au suferit modificări, în funcţie de şugubeţenia cântăreţilor. Adevărul e că s-a schimbat şi pescuitul amator în ţărişoara noastră. În ceea ce mă priveşte, n-am fost niciodată un pescar, dar am aruncat undiţa în apă de câteva ori. Am pescuit la plută, am preferat s-o fac pe râuri repezi, la poale de munte. Aşa s-a întâmplat. Am şi prins ceea ce obişnuiesc să spun că erau cei mai proşti peşti din apele curgătoare ale României. Unul dintre ei, cea mai mare captură a mea, trecea şi el pe acolo. Din neatenţie, s-a agăţat cu spinarea în cârligul undiţei mele. Probabil că, aşa cum la oameni există vorba aia că „poţi să mori pe stradă, îţi cade un ghiveci în cap”, la peşti trebuie să fie ceva de genul: „Poţi să te trezeşti tras afară din greşeală de vreun pescar prost. Atât ca pescar, cât şi ca dotare”.


Imagine de pe site-ul ce oferă plase de pescuit multifilament
De aceea, e bine că există oameni preocupaţi de ceea ce am putea denumit onoarea peştilor, oameni care produc undiţe, momeli, pescari adevăraţi cu bărci şi plase pescăreşti. Dacă tot am avut ocazia, m-am dat niţel pe site-ul romnets.ro şi am aflat că industria plaselor pescăreşti a inventat (şi nu de ieri, de azi) plasele multifilament, din care se confecţionează: năvodul, setca, prostovolul, vintirul şi alte plase pescăreşti. Există plase multifilament cu nod şi fără nod, care pot fi achiziţionate împreună cu trei certificate: de garanţie, de calitate şi de origine. Vă las să descoperiţi singuri ce înseamnă asta, dacă nu cumva ştiţi deja şi vând castraveţi grădinarului bulgar.

Sunt convins de asemenea că pentru peştii mai mari, mai mici sau foarte mici, cât o muscă de mare, este o adevărată onoare să fie capturaţi cu aşa plase meseriaşe şi că niciunul nu va muri de ruşine dacă va fi scos în acest fel la suprafaţă; se va sufoca demn.

Îmi cer deci scuze încă o dată puţinilor peşti pe care i-am prins cu undiţa, în copilărie (au trecut aproximativ 35 de ani de la ultima captură, un scobar ameţit şi chior care îşi ducea veacul pe râul Strei, judeţul Hunedoara), şi le urez pescarilor moderni şi pricepuţi Plasă multifilament cu nod sau fără!. Sau cum se zice?

NOTĂ. Acest articol face parte dintr-o serie de texte din categoria „Pauza de publicitate”, marcate cu (P).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters