Pagini

miercuri, 1 decembrie 2010

92 de ani de la Unire. Câti până la Unire?

Ploaia înghețată de azi-dimineată, care m-a tinut în jurul masinii muuuult mai mult decât as fi vrut (până la urmă am reusit să curăt geamurile destul de cumsecade), mi-a amintit foarte direct că Ziua Natională a României pică într-o perioadă a anului cam nepotrivită pentru petrecere laolaltă.


Cred că, în principiu, Unirea din 1918 e un eveniment extraordinar în istoria României. Poate cel mai important
(eu as vota si pentru încoronarea regelui Carol I – 10 mai 1886, fiindcă acela poti zice că a fost momentul de cotitură). De ce însă nu reusim să simtim că e sărbătoare azi? E vorba doar de vremea proastă (iarna nu-i ca vara, am aflat de mai multă vreme…). Unde am pierdut (dacă l-am avut vreodată) sentimentul de laolaltă, de împreună, de solidaritate (stiu, sună prea pompos)?

În fine, mai am un dor, dorul de România dodoloată. Azi sunt 92 de ani de la Unire. Câti, oare, până la Unire? Chiar, cine uneste România?
Închei strigând (în gând): Trăiască România dodoloată!

4 comentarii:

  1. Cu riscul de a-mi primi huiduielile naţionaliştilor, eu cred că 1 decembrie e de fapt "Ziua românilor" nu a României.
    România înseamnă mai mult decât românii chiar dacă prin voinţa majorităţii ne-am impus chiar şi în Constituţie faptul că suntem "Stat naţional".
    Sunt mulţi ne-români care fac şi ei parte din Statul România, îşi plătesc impozitele şi contribuţiile şi au făcut multe pentru cultura acestui spaţiu. Am zis.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tudorina, câteva huiduieli, acolo, nu contează. Iar ceea ce zici tu e ceea ce ar trebui să fie. În principiu, cronologic asa ar trebui să evolueze lucrurile: întâi ziua românilor, apoi,, logic, ziua României.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am o parere, o banuiala...
    Dupa ce s-a cam ars dupa 1918, cand functionarii trimisi din Vechiul Regat au cam abuzat,va fi, cand va fi o federatie...
    Tocmai federatia este spaima Bucurestiului !
    HAR- COV sunt pregatite...


    Daurel

    RăspundețiȘtergere
  4. România este un pic unită... românii însă, ceva mai puţin.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters