Pagini

miercuri, 13 mai 2009

Trăsnăi sau ba. Cu Răzvan Corneţeanu

Am citit interviul pe care Răzvan Corneţeanu i l-a acordat lui Iulian Comanescu. Consider că e un interviu-eveniment, deoarece îl dezvăluie mult pe intervievat, unul din oamenii importanţi în media acestor ani, fie că vrem, fie că nu.

Nu mă grăbesc să fac aprecieri, interviul merită bucăţit şi merită revenit la el, ulterior, funcţie de situaţie.

Ca informaţie, am aflat ceea ce ştiam deja, off the record: intrarea trustului Adevărul Holding în Georgia. „O să cumpărăm sau o să deschidem nişte publicaţii”, zice Corneţeanu. Din câte îmi spune mie nasul, va fi şi una şi alta. Cred că e reconfortant să faci planuri de extindere, iar dacă îţi şi place aura asta, e cu atât mai bine.

Am mai observat că R.C. foloseşte cuvântul trăsnaie (DEX: „Fapta ieşită din comun, năstruşnică, extravaganţă; năzbâtie, poznă”) la fel ca Dinu Patriciu. La Patriciu are o savoare anume, sună haios în timpul unui discurs. Pe Corneţeanu nu l-am auzit, doar ce-am citit interviul, n-am ascultat înregistrarea, deci nu pot să vă spun cum sună.

În fine, am mai observat ceva, lucru sesizat prompt şi de Iulian: în timpul discursului, Răzvan Corneţeanu spune că a lansat „Top 500 Capital”, deşi lucrează de ceva vreme pentru alt trust. Ştiu că şi eu am păţit asta în prima perioadă post-revista NU, post-revista Expres, post-Protv. Cred că e vorba de chiar mai mult decât să nu nimereşti din prima anul (să-l văd eu p-ăla care scrie corect anul, din prima, în perioada 1-10 ianuarie!). Anul vechi e al tuturor, e o convenţie, până la urmă, însă vechiul loc „de unde ai mâncat o paine”, corectă, fireşte, e numai al tău şi, oricât de om dur te-ai da, face, cumva, parte din tine. În ce fel şi spre ce te mână sau nu asta, e altă discuţie.

Una peste alta, vă recomand interviul, atât partea I, cât şi partea a II-a.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters