Pagini

miercuri, 6 noiembrie 2019

Turul întâi al prezidențialelor. Scenariul preferat de mine

Combinații de cinci cu screenshot-uri ale homepage-urilor primilor cinci candidați

România are câteva milioane de analiști politici. Numărul lor este întotdeauna mai mare decât al alegătorilor. Încerc să nu fiu și eu unul, cel puțin nu azi.

Am stat și m-am gândit. Am avut o discuție serioasă cu mine însumi. La capătul ei, am constatat că mă lasă rece atât ideea „Să aibă Klaus Iohannis un tur II ușor”, cât și îngrijorarea că, dacă vor ajunge la confruntare între iohanniștii peneliști și barniștii useriști, glia străbună va fi stropită din belșug cu sânge nevinovat, grupa taberei „bune”.

Recunosc, mă preocupase acest aspect. Vreme de aproape două săptămâni, am asista la lupte la baionetă între cele două părți ale acelorași speranțe nutrite de segmentul pro-european al României. Lupte de-a lungul și de-a latul cărora se vor zice vorbe grele și se vor face lucruri peste care se va trece cu mare dificultate mai apoi.
Apoi mi-am zis: România are mai mulți analiști politici decât alegători. De ce să îmi bat eu capul cu aceste calcule și să nu mă gândesc fix la ceea ce mi-ar produce mie cea mai mare bucurie în momentul anunțării rezultatului?

Am realizat, astfel, că mai mult și mai mult mi-ar prii dacă în turul al doilea ar intra Klaus Iohannis și Dan Barna. Nu-mi fac iluzii că vor urma dezbateri inteligente, constructive, cu găsire de soluții ingenioase pentru biata noastră țărișoară, dar punându-i unul lângă altul pe cei doi aș avea iluzia unei oarecare normalități.

Și, da, aș saluta faptul că. totuși, românii au simțul măsurii și nu oferă un număr semnificativ de voturi unei persoane pentru care nu doar pălăria de candidat e prea mare, ci și cocul. 

Pentru mine, scenariul bun este acela în care nu ar mai exista în turul al doilea nici urmă de PSD, iar acest partid dăunător ar orbecăi în insignifiant, alături de mare geniu politic din fruntea Pro România.

Pe voi ce v-ar bucura mai mult și mai mult să aflați în momentul în care va fi aflat rezultatul alegerilor de duminică?

PRECIZARE. Nu vreau să spun nici că eu voi vota într-un anumit fel și nici nu vreau să îndemn pe nimeni să voteze așa sau altcumva. Dar, pentru mine, scenariul bun este acela în care n-am avea în turul al doilea nici urmă de PSD.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters