Pagini

joi, 17 mai 2012

Eu cred că e vorba, în primul rând, de prostie

Secvența furtunii de nisip dintr-un pahar cu bere (altă scuză nu găsesc, dar nici asta nu-i acceptabilă) e o mărturie a cât de jos poate coborî jurnalismul.

În principiu, un jurnalist trebuie să spună că s-a întâmplat un lucru (preferabil de interes, relevant într-un anumit context), iar relatarea lui trebuie să ofere răspunsuri la întrebările ce? cine? unde? cum? când? (nu-i de colo nici întrebarea de ce?), iar dacă lucrul cu pricina e vreo acuzație la adresa cuiva, atunci trebuie să ceară punctul de vedere al acuzatului.

Cu niciun chip un jurnalist nu trebuie să modifice realitate astfel încât știrea „să dea bine”. Ulciorul nu pmerge de multe ori la apă, iar unele minciui media devin ștampile de care nu scapi. Și azi oamenii spun că EvZ e ziarul care a publicat știrea despre găina care a născut pui vii.

Cât despre nefericiții care au iscat o furtună de nisip pe plaja de la Mamaia, aici nu-s prea multe de spus. E prostie, e un exemplu de „așa nu”, e o porcărie citabilă, de acum înainte, în cursurile și seminariile de la Facultatea de Jurnalism. Am mai spus că e vorba, în primul rând, de prostie?

P.S. Prima oară am văzut filmulețul la RTV (care n-a ratat momentul de a le da foștilor colegi de la Realitatea o scatoalcă prietenească, apoi l-am revăzut la Petrișor Obae și, în final, l-am descărcat de pe YouTube. De fiecare dată, scena mi s-a părut la fel de tristă și de penibilă.

4 comentarii:

  1. Foarte misto! Am ras vazandu-l pe ala cum imprastia nisipul cu piciorul.

    RăspundețiȘtergere
  2. @dom' hera,

    care realitate?

    e nenorocirea reporterului levorver pogorit in groapa de gunoi a romuniii ramase datoare in a mai fi mereu surprinzatoare...

    a reporterului caruia'i tzitziie fundu' ca nu da destule "stiri" la kil.

    nici draku nu ne mai scapa d'asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred că înregistrarea este de pe timpurile în care "Stadionul 23 august" era încărcat de nisip şi arăta la plajă... omul tot căuta balonul pierdut în nisip. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut!

    Dacă îți place arta și vrei să susții talentul din țara noastră îți propun o colaborare. Sunt administratorul siteului aerografie.ro și îți ofer să facem un schimb de articole și linkuri între blogurile noastre.
    Pentru a afla mai multe detalii despre oferta mea, intră pe linkul:
    http://aerografie.ro/pages/schimb-de-linkuri

    Adrian Moisa,
    Y!mess: aerografie_ro

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters