Pagini

joi, 4 august 2011

Un pas mic pentru ruperea coaliţiei

La cald.
Traian Băsescu zicea că ori se înţeleg unul cu celălalt, ori pleacă amândoi (ministrul Sănătăţii Cseke Attila UDMR şi şeful CNAS, Lucian Duţă PDL). A mai zis şeful statului multe despre Sănătate, a cerut public să nu fie plătite arieratele către furnizorii de medicamente.

Până şi şeful misiunii FMI în relaţia cu România, Jeffrey Franks a găsit de cuviinţă să critice sistemul de sănătate din România (vă mai amintiţi faza cu maşina veche şi nepoluantă, care trebuie schimbată cu una nouă încă de la începutul anului 2012).

În contextul ăsta şi-a dat demisia ministrul Sănătăţii (am vrut să precizez).

Ce înseamnă asta?


Pentru Sănătate nu înseamnă mai nimic, în orice caz, mai nimic bun. Schimbarea domnilor e bucuria proştilor; sistemul rămâne subfinanţat (Cseke asta a şi invocat: neînţelegeri cu ministrul de Finanţe şi faptul că n-a fost consultat înainte de rectificarea bugetară) şi prost organizat, medicii români fug pe rupte, urmaţi de asistente (care-i şi întrec - tocmai am aflat de o ofertă de foarte multe locuri de muncă în Germania).

Pentru viaţa politică din România e încă o mişcare (ciudată sau nu). Acum UDMR, oarecum cu spatele la perete (disputa cu CNAS tranşată împotriva Uniunii; să nu uităm că acolo sunt banii!) şi vor urma noi şedinţe tari între parteneri. Nici PDL şi nici Tr. Băsescu nu-şi permit să se gândească măcar că UDMR ar putea ieşi acum de la guvernare, dar nici aceştia din urmă n-au, încă, de gând să plece.

Totuşi, dacă e să mă iau în serios, toate aceste mutări ar putea pregăti ruperea coaliţiei de guvernare, în toamna acestui an. Am explicat aici de ce (am mai explicat şi în Evz, dar observ că editorialul nu poate fi accesat).

NOTĂ. Mi-ar plăcea să pot lua în calcul şi ideea că Cseke a demisionat pur şi simplu din principiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters