Pagini

vineri, 7 mai 2010

Simplu de BBC

Naiv cum m-am nimerit prin Shanghai, am avut de a face cu diferenta de fus orar. Nu foarte mare (de doar 5 ore), dar suficient de vioaie încât să mă tină treaz, noaptea, până la ore mici. Prin urmare, în primele nopti, m-am uitat la teveu, la o plasmă măroacă.

Asa am prins, live, interviul Gordon Brown-Jeremy Paxman. Sincer, jeremy mi s-a părut prea agresiv. Căutat agresiv, sângeros aproape. Sunt absolut convins că, confruntat cu un asemenea stil de a pune întrebările, orice invitat din România s-ar fi ridicat de pe scaun si ar fi plecat cu spume, în asentimentul telespectatorilor. Acolo n-a fost cazul.

Îmi pare rău că e deja tardiv să discut aici despre problematica din campania electorală britanică. Ce-i drept, nici nu e punctul meu forte.

Asa că am scris o tabletă TV despre chesitiuni mai lumesti. E mai jos:

Un interviu cu Gordon Brown

A trecut deja o săptămână de când am văzut un interviu, la BBC, cu încă premierul britanic Gordon Brown. Comentariile despre conţinutul discuţiei sunt deja tardive. Detaliile tehnice rămân interesante.

Primul lucru care m-a frapat a fost decorul. Vorbim despre un interviu acordat de premier cu mai puţin de o săptămână înaintea unor alegeri pe care le-a şi pierdut, între timp. Potenţial de rating fabulos.

Ei, bine, e greu de imaginat un decor mai simplu: o încăpere mare, ca o sală de bal, în care singurul mobilier erau două scaune fără fiţe, aşezate faţă în faţă, pe un covor îngust. Atât.

S-au fost folosite trei camere de filmat: una pentru planul general şi alte două pentru prim-planurile cu premierul, respectiv cu prezentatorul Jeremy Paxman.

Totul, în folosul telespectatorului, căruia BBC a vrut să-i livreze dialogul. Un dialog foarte civilizat şi foarte-foarte pe contre. O lecţie.

4 comentarii:

  1. Păi credeţi că dialogul cu autoritatea nu funcţionează corect la noi din cauza decorului scump şi complicat? Poate că totuşi calitatea politicienilor este uşor diferită în Marea Britanie... Eu cel puţin aşa îmi imaginez.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Bibliotecaru: Mă gândeam eu că e vorba si despre altceva decât despre decor ;)

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters