Pagini

marți, 5 decembrie 2017

Regele Mihai a plecat


Regele Mihai. Sursa: familiaregala.ro
Am sperat, prostește și naiv, să se întâmple un miracol. Am sperat ca Regele să nu moară. Dar abia astăzi, în această zi tristă, realizăm că miracolul s-a produs mai demult. Atât că nu ne-am dat noi seama.


Miracolul a fost însăși existența Regelui Mihai în istoria României. Faptul că viața lui a trecut prin atâtea încercări și minunea că s-a întors în țară după căderea regimului comunist. A fost o șansă. Pentru România. Și un pericol - pentru dușmanii României. De aceea, majoritatea compatrioților noștri a fost reticentă sau chiar plină de ură. Absurdă, abernată. Li s-a arătat miracolul, dar nu au știut să-l vadă.

Românii de după 1989 au ratat câteva șanse mari (de altele au profitat). Cea mai mare șansă ratată a fost aceea că nu au înțeles miracolul de a-i fi contemporani Regelui Mihai.

Cei care au avut mintea și inima deschise, au rămas impresionați de personalitatea lui. Au înțeles. L-au respectat și l-au iubit. Au plâns de ciudă văzând că ceilalți pur și simplu nu vor să priceapă. Să gândească.

Regele Mihai a fost unul dintre cei mai mari oameni pe care eu am avut norocul să-i cunosc. Ca jurnalist, am cunoscut vreme de mai bine de 25 de ani, mulți oameni importanți. Sunt câțiva, nu mulți, în fața memoriei cărora mă sfiesc. Regele Mihai este unul dintre ei.

Întâlnirile mele cu Regele Mihai și cu Regina Ana, sunt printre amintirile care-mi vor trece prin fața ochilor atunci când îmi voi face și eu trecerea. Au fost, amândoi, oameni-model chiar înainte de a fi rege și regină.

Știu că Dumnezeu are în grijă sufletele lor. Îmi pare rău că prea mulți români vor realiza abia acum, după ce Regele a murit, că li s-a dat un miracol (să fie contemporani cu Regele Mihai) și nu și-au dat seama. Și îmi pare rău pentru cei care n-o vor realiza nicicând.

Am avut Rege.


Comunicatul Casei Regale


Comunicatul Casei Regale
Iată comunicatul Casei Regale:

Majestatea sa Mihai I a incetat din viata azi, 5 decembrie 2017, la ora 13 (ora Romaniei), la resedinta privata din Elvetia.
La capataiul Regelui a stat, pana in ultima clipa, Alteta Sa Regala Principesa Maria.
In aceasta seara, la ora 19, Custodele Coroanei romane va face o declaratie catre tara.
In cursul zilei de maine va fi facut public, in detaliu, programul funeraliilor.
Trupul neinsufletit al Regelui Mihai I va fi depus in Holul de Onoare al Castelului Peles, iar apoi pentru doua zile in Sala Tronului, la Palatul Regal din Calea Victoriei. Slujba de inmormantare va avea loc la Catedrala Patriarhala. Inmormantarea va avea loc la Curtea de Arges, in Noua Catedrala Arhiepiscopala si Regala.
La dorinta custodelui Coroanei romane, funeraliile Regelui Mihai I vor respecta traditia inaintasilor Majestatii Sale Defuncte.
Incepand de maine, carti de condoleante vor fi deschise simultan la Castelul Peles, la Palatul Regal din Calea Victoriei si la Palatul Elisabeta. Ele vor fi la dispozitia publicului timp de 40 de zile. Condoleante pot fi transmise online la adresa http://www.familiaregala.ro/mesaje/
Toti cei care doresc sa depuna flori, jerbe sau coroane sunt invitati sa o faca, incepand de maine, la Palatul Regal din Calea Victoriei, in fata intrarii principale
”.

Un comentariu:

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters