marți, 22 septembrie 2015

Cât a costat măgăria Gâdea - Iglesias

Imagine din emisiunea Sinteza zilei încheiată rușinos. Sursa: paginademedia.ro
Consiliul Național al Audiovizualului a sancționat în 14 mai, a.c., măgăria făcută în luna mai (15 mai, a.c.) de moderatorul Mihai Gâdea la finalul emisiunii „Sinteza zilei”. Pentru cei care au deschis mai târziu televizorul, amintesc că moderatorul l-a pus pe invitatul său, Julio Iglesias Jr,, să spună «Antena 3 e aici. Jos Băsescu!», fără a-i explica semnificația acestor cuvinte.



A fost scandal atunci, oamenii cu bun simț s-au crucit. Cum să faci așa ceva??

Reprezentanții lui Iglesias jr. au făcut reclamație la CNA, după ce au aflat că tocmai s-a petrecut o măgărie, iar Iglesias sr. a spus că fiul său „a fost indus intenționat în eroare într-un mod absolut regretabil și incalificabil”. Potrivit Pagina de Media, au fost în total 16 sesizări de la telespectatori primite pe adresa CNA.

Patru luni mai târziu, CNA a găsit de cuviință să constate că „Radiodifuzorul a încălcat astfel prevederile art. 30 şi art. 32 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine”, respectiv, „Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat într-un mod excesiv şi nerezonabil, contrar bunei-credinţe, în scopul de a vătăma sau de a păgubi pe altul ori profitând de ignoranţa sau de buna-credinţă a persoanelor”. 

S-a ajuns astfel la amendarea postului Antena 3 cu 15.000 de lei. La stabilirea sancţiunii, s-a reţinut şi nerespectarea art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „În gura presei”, ediţia din 05.04.2015, în care realizatorul a făcut afirmaţii jignitoare la adresa jurnalistului Cătălin Prisăcariu - se arată într-un comunicat CNA.

Dacă mă întrebați pe mine, amenda dată de CNA e mărunțiș față de grozăvia întâmplării. E aproape revoltător. 


Tot în ședința de azi, CNA a  mai amendat Antena 1 cu 20.000 de lei pentru că într-o emisiune „Acces direct”din 21 mai a abordat un subiect referitor la neînțelegerile din familia lui Nicolae Guță, manelist, încălcând prevederi referitoare la protecția copiilor.

Altă televiziune de prestigiu, România TV, a fost somată să dea o rectificare la o informație difuzată în data de 30.04.2015, conform căreia „la percheziţiile de la Iaşi, procurorii ar fi descoperit marijuana în casa adjunctului poliţiei locale, George Grumeza”. Ulterior s-a dovedit că numele domnului Grumeza a fost greşit menţionat - precizează sec CNA, care cere o rectificare după cinci luni!! Cui îi va folosi? 

În fine, postului Pro TV  i se va transmite o adresă prin care se va solicita rectificarea unei afirmaţii făcute de un invitat în emisiunea „La Măruţă”, ediţia din 27.05.2015. Rectificarea trebuie să corecteze informaţiile eronate, astfel încât publicul să fie informat că Organizaţia religioasă „Martorii lui Iehova” este un cult recunoscut oficial în România (potrivit site-ului Secretariatului de Stat pentru Culte).

Primele trei cazuri sunt tot atâtea exemple de jurnalism de doi lei vechi, atât de apreciat astăzi... Al patrulea ne aduce aminte de show-urile de jos nivel, unde sunt invitați tot felul de oameni care n-ar trebui să aibă tribună la ore de vârf, nici măcar în parc. Pentru că spun prostii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters