Dragii moșului, mărturisesc că mi se întâmplă să urmăresc, fără a o face temeinic, ce se mai întâmplă prin mediul online românesc, un mediu aflat într-o continuă schimbare. Schimbare în bine, desigur. Pe de o parte, mă bucur să răsfoiesc bloguri*, pe de altă parte, mă bucur să văd dezvoltându-se proiecte inteligente, care par simple la prima vedere, dar ascund munci complexe. Am spus mereu, fără a fi original, că în România există o resursă de inteligență foarte-foarte interesantă. Printre cei care mi-au atras atenția în ultimul an se află cei de la Digital Marketing & Crowdsourcing Solutions (DWF), care fac o mulțime de lucruri despre care mulți dintre cei de vârsta mea nici nu aveau habar că există; și fac bine. N-am făcut un studiu de piață printre concurenții celor de la DWF și nu îmi propun asta; vă zic doar că mi s-a părut foarte important faptul că în campaniile SEO pe care le pun la cale oferă și monitorizări SEO necosmerizate ale impactului strategiilor propuse.
Cei de la DWF, care au și pagină de Facebook, atrag atenția asupra rezultatelor înșelătoare pe care le pot oferi cifrele obținute. Astfel, faptul că pentru multă lume care se plimbă online Internet este tot una cu Google, aceeași lume obișnuiește să caute / interogheze via Google cuvinte tip brand, de exemplu „emag”, „canapele dedeman” ș.a.m.d. Altfel spus, respectivii știu din start exact unde vor să ajungă. Prin urmare, ajungerea lor într-un anumit magazin nu e rezultatul unei strategii SEO.
Am încercat să vă spun în cuvinte cât mai simple, pe înțelesul meu, că în online există un univers paralel (și nu de ieri sau de azi), care cucerește pe nesimțite universul strâmt cu care am fost obișnuiți. Cei mai mulți dintre cititorii mei știu deja asta. Pentru ei, dar și pentru novici, recomand articolele și tutorialele de pe site-ul celor de la DWF - sunt aproape didactice, le puteți citi cu creionul în mână și, în final, veți avea habar despre, de exemplu, ce înseamnă SEO, importanța monitorizării SEO, crowdsourcing, modalități de a ajunge pe prima pagină în Google și celelalte elemente importante ale universului ce ne împresoară. E un ghid bun și, presupun, un partener de afaceri de luat în seamă.
În ceea ce mă privește, am luat contact cu DWF oarecum întâmplător, ca multe lucruri bune care ni se întâmplă la un moment dat. După o discuție cu Mihai Vînătoru și după ce am urmărit înregistrarea unui interviu acordat de el în urmă cu patru ani (despre interpretarea rapoartelor oferite de Google Analytics), respectiv un interviu de anul trecut (despre lansarea Viesparului), am ajuns la concluzia că am de a face cu un tip tânăr și entuziast, puternic ancorat în realitățile universului paralel pomenit mai sus. Așa că am acceptat să scriu câteva advertoriale pentru clienți ai lui. Am simțit în asta o provocare și m-am simțit parte a acelei lumi din care e bine să nu fim excluși prea curând, deși acționează acolo destul de multe forțe centrifuge.
Așa cum am mai spus într-un loc, pregătesc un nou blog, care să le reunească pe celelalte două**, ceea ce mă face să citesc cu mare atenție articolul despre migrarea unui site
Sunt curios ce părere aveți despre toate astea, atât cei versați în e-lumea nouă, cât și cei care încercați să țineți pasul.
*Cele 5 bloguri pe care le-aș lua cu mine pe o Insulă WiFi pustie
**Naiv prin România, respectiv PA-uri și mirări
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu