Pagini

duminică, 25 mai 2014

Ziua alegerilor europarlamentare 2014. Însemnări la cald

La secţia de votare, orele prânzului. Foto cu telefonul: Călin Hera
Ziua, pentru cei mai leneşi, care s-au trezit la şapte, începe cu un Google Doodle simplu. Apoi cu Mediafax şi punerea deoparte a unor linkuri utile: Parlamentul European, BEC, televiziunile de ştiri (Digi24, Realitatea TV, Antena 3).

GoogleDoodle de alegeri

Găsesc în mailbox un mail primit spre miezul nopţii de ieri (se juca finala Champons League!) de la Dănuţ Liga, care îmi mulţumeşte şi apreciază că eu pot face diferenţa. Apoi îmi spune că e şi el printre candidaţi (lista e aici) şi îmi explică ce vrea să facă dacă îi dau votul meu. Nu-i cazul.

Captură cu Crin Antonescu după vot
Mica eroare de pe site-ul digi24.ro
UPDATE 1. Primul mahăr care votează e militărosul Gabriel Oprea (7:19. "Eu sunt de obicei matinal, am votat pentru România şi pentru Europa), urmat de Liviu Dragnea (9:00 "Am votat pentru europarlamentarii care vor fi mândri de ţara lor etc.") şi Crin Antonescu (9:13 "E un gest civic şi cetăţenesc să dăm acest vot. Aceste alegeri sunt chiar mai importante decât cele interne"). La Cluj a votat Corina Creţu, "cu plăcere", iar în Bucureşti au urmat Vasile Blaga şi Gheorghe Flutur (9.27 - pentru viitorul României, Europa în fiecare casă, bunăstarea românilor, să fim egali cu europenii).

Pe site-ul digi24.ro observ o mică greşeală. E inerent, să ridice piatra cine n-a făcut erori, din grabă!

UPDATE 2. Victor Ponta (în cămaşă, fără cravată) vine la 10:01, împreună cu Daciana Sârbu (îmbrăcată după modelul "mândră că sunt româncă") şi fetiţa. "Cred că şi Europa şi România se vor schimba în bine", a zis premierul.


Victor Ponta, Daciana Sârbu şi alaiul
UPDATE 3. În jur de 10:10 s-au nimerit să voteze Emil Boc la Cluj, Mihai Răzvan Ungureanu ("vot pentru schimbare în bine, încredere") şi Elena Udrea în Bucureşti. Elena Udrea are un buchet mare de flori în braţe, sunt curios cum va reuşi să voteze. Va pune polen pe buletinul de vot sau cum? Sunt răutăcios? Mă rog, aşa s-au gândit ei că e cool să vii la vot. Mă mai întreb: florile au fost cumpărate din banii partidului? Sponsorizare? Echipa de PR? Vreun admirator? A trimis şoferul la florărie?

Deşi la Digi 24 am văzut nişte declaraţii ale Elenei Udrea ("vot pentru viitorul pe care l-am gândit acum 10 ani, când am intrat în politică"), făcute fără buchetul de flori, cei de la Realitatea TV nu le-au prins, aşa că au mers după ea până a intrat în maşină. Degeaba. Comentariul prezentatorului: "a preferat să tacă, e decizia ei".
Captură digi24.ro/live

UPDATE 4. Preşedintele Traian Băsescu, care a votat la 12:02, i-a îndemnat pe români să-şi anuleze votul dacă nu preferă pe cineva anume, dar să nu stea acasă. "Să demonstreze că românii sunt interesaţi de UE", a explicat el.

UPDATE 5. Am votat la prânz, cam în acelaşi timp cu preşedintele Traian Băsescu. Pe mine nu m-a huiduit nimeni. E drept, nici aplaudat n-am fost, nici flori n-am primit, nici declaraţii nu mi s-au cerut. Paguba lor :)
Atmmosfera a fost civilizată şi liniştită. Lume mai degrabă puţină (am fost singurul din cabine în cele două minute petrecute acolo).

2 comentarii:

  1. Din nefericire situatia politica din ro.este una putin tragica si caraghioasa, dupa 24 de ani de la revolutie poporul voteaza comunistii si partide care sprijina pe fata penalii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Este. Caut repede vreun sfert plin al paharului: de exemplu, că PRM sau PPDD nu mai există.

    RăspundețiȘtergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters