Pagini

marți, 28 aprilie 2015

Adi Neacșu despre votul prin corespondență

Avocatul Adi Neacșu. Foto: Călin Hera
Mi-am notat un fragment din editorialul lui Adi Neacșu (”Țara te vrea... prin poștă sau legea votului în diaspora”) despre sistemul de vot găsit pentru românii din străinătate. 

Sistemul de vot prin poștă este folosit și validat în Europa, dar este un sistem deja depășit și ale cărui limite au fost analizate pe mii de pagini. Eu unul am așteptat adevărată evoluție în legislația electorală, care nu poate fi decât aceea a votului electronic. Votul electronic (sau prin internet) presupune că orice cetățean care are acces la un calculator își poate exercita votul după simpla sa dorință, în condiții de securitate. Ca să nu mai pierd timpul cu explicații, votul electronic este garanția votului universal, direct și liber exprimat, astfel cum bine le zice Constituția noastră. Este coșmarul politicienilor, după cum votul prin poștă este paradisul previzibilității pentru ei.

 Sunt curios ce părere aveți despre argumentele avocatului Adi Neacșu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters