Pagini

duminică, 15 octombrie 2017

Filmul „Golofca la biserică”. Exerciții de PR ieftin

Filmul „Golofca la biserică” a rulat pe toate site-urile de sport

Filmul „Golofca la biserică” a rulat în acest weekend pe toate site-urile de sport din România. A fost un exercițiu de PR rudimentar, ca răspuns la declarații tip stângu'-n dreptu'. Un exemplu prost care, prin mediatizare masivă, riscă să devină model. 



Pentru aceia dintre dumneavoastră neobișnuiți cu așa-zisul fenomen fotbalistic autohton, numele lui Cătălin Golofca nu spune nimic.

Cătălin Golofca este un fotbalist român în vârstă de 27 de ani, care s-a remarcat la o echipă de Liga a II-a (Rapid Suceava) și la una de Liga I (FC Botoșani). După ce a înscris trei goluri în patru meciuri, a fost achiziționat oarecum surprinzător de FCSB, unde n-a mai dat același randament.

Gigi Becali despre propriul jucător: „Un nebun care vine la Bucureşti şi în loc să joace fotbal vrea curvie şi cluburi”


Patronul Gigi Becali a cerut scoaterea lui din lot pe motiv că are o viață extrasportivă tumultoasă: „A mers în cluburi, a crezut că a venit în Bucureşti şi că toate femeile din cluburi sunt ale lui. El d-aia nu mai putea să alerge, că era tot timpul cu gândul în altă parte. Un nebun care vine la Bucureşti şi în loc să joace fotbal vrea curvie şi cluburi”, a spus Becali.

Gigi Becali este un om iute la furie, deși îndelungile rugăciuni pe care zice că le face și perioada petrecută la închisoare ar fi trebui să îl transforme într-o persoană mai cumpătată, atât la fapte cât și la vorbe.

Dar o astfel de comunicare este absolut nerecomandată, cel puțin la nivelul la care se presupune că ar trebui să se afle o persoană publică răsfățată de televiziuni. Nu te poți juca în acest fel cu cuvintele. Astfel de declarații sunt îndreptate în primul rând împotriva business-ului. Ele pot avea o influență nefastă asupra propriului jucător, pentru care ai plătit o sumă mare și în schimbul căruia nu mai poți primi mai nimic dacă îl demoralizezi și nu mai joacă bine.

Atmosfera nesănătoasă din jurul clubului FCSB, cel puțin la nivel de comunicare, se întâlnește însă cu o atmosferă nesănătoasă la nivel mass-media. Ziarele și televiziunile preiau constant aceste declarații, transformă în vedete personaje care nu pot lega două idei una de alta și regulile jocului se schimbă.

PR rudimentar: rugăciune la icoana Sf. Parascheva


Așa se explică răspunsul lui Golofca, fotbalistul venit în București de la Botoșani, care, putem presupune, a apelat la ajutorul vreunui piarist. Expertul în comunicare a ales să nu se complice și a organizat o vizită a fotbalistului de 27 de ani la o biserică din cartierul Vitan. Vizita a fost imortalizată de un binevoitor anonim, care a trimis apoi fotografii de la biserică și câteva informații (fotbalistul s-a rugat vreme de 20 de minute la o icoană cu Sf. Parascheva) la câteva publicații.

Am văzut știrea în Gazeta sporturilor, Prosport, Digisport, sport.ro, Telekom sport etc. Mesajul a fost deci transmis. Este un caz penibil de folosire a PR-ului rudimentar, o comunicare al cărei public țintă este alcătuit dintr-o singură persoană: Gigi Becali, cel care a lansat primul pe piață o comunicare eronată dar care, luată în serios, a dus la o replică stângace, rudimentară.

Anti-model de comunicare



Un dialog greșit, pus pe prima pagină, un anti-model de comunicare. Însă unul care, prin atenția vinovată care i s-a acordat, riscă să servească drept model unor comunicatori mai neexperimentați, care ar putea avea de gând să-l reproducă. După care se adună o sută de înțelepți și se minunează unde au ajuns presa și PR-ul din România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu